Targoncát vezetek

Targoncát vezetek

A targonca és a háborúk

2015. március 13. - Pereckee

3551477578_4f28e799a6_o_kicsi.jpgA targoncára való igény, először a híres orvos Arkhimédész elméjében fogalmazódott meg, aki elsőként vetette papírra az erőkar fogalmát. „Adj nekem egy szilárd pontot és egy emelővel az egész világot kifordítom a sarkából.” – mondta a bölcs, hogy aztán majdnem kétezer évvel később megszülethessen a targonca.

Egy háborúnak mindig megvannak a maga hozadékai, önmagában való szörnyűségén túl a pozitív velejárói, sok egyéb találmány mellett ilyen a targonca is. Az első gépek ugyanis azért kezdtek el dolgozni, mert az I. Világháború ideje alatt hatalmas volt a munkaerőhiány és ezt valamivel pótolni kellett.

Az első „Tructractor”-t a Clark Equipment Company alkalmazottjai építették, ez lett a világ első belső égésű motorral működő ipari targoncája, a Clark egyébként azóta is az egyik legjobban csengő márkanév a piacon. A Michigan-i vállalatnak köszönhető, hogy 1917-ben megjelenik a homlokvillás targonca is, de az első elektromos targoncát, a másik „nagy öreg” az amerikai Yale vállalat készítette el 1925-ben, ők szintén a mai napig a targonca piac egyik legmeghatározóbb szereplői.

Nem véletlen sajnos, de a targoncák felemelkedését, az I. Világháború után a második döntötte el, mikor is kiderült, hogy nélkülözhetetlen a szerepük. A hatalmas mennyiségű háborús áruk kocsikra és hajókra pakolása miatt ekkor az emelővillás targonca lett a legkeresettebb típus, természetesen a hozzá értő sofőrrel együtt. Akkoriban még nem volt targonca tanfolyam, így jó sofőrök is nehezebben kerültek, de mára ez természetesen megváltozott, mi is szeretettel várunk mindenkit tanfolyamainkra, ahol profi tanárok segítik a tanulást.

Ezt követően egyenes volt az út egészen a nélkülözhetetlenné válásig. Háborús példánál maradva, jól mutatja a targoncák fontosságát a hasonlat: ha annak idején a római birodalomban lett volna targonca, akkor 476-ban nem bukik el. A birodalom legnagyobb problémája ugyanis logisztikai jellegű volt, ha gyorsabban megy az árupakolás, akkor a végeket is fel lehetett volna szerelni élelmiszerekkel, fegyverrel stb., és hatékonyabban védekezni az ellenséggel szemben, de sajnos akkor még valóban nem volt targonca. 

A bejegyzés trackback címe:

https://targoncatvezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr667256371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása