Targoncát vezetek

Targoncát vezetek

24 óra elmélet

2015. május 15. - targonvic

shutterstock_149733140_kicsi.jpgA világ első targonca kiállítását 1948-ban Londonban rendezték meg, úgy mutatták be az új idők nagy hírnökét, mint "gépesített izom”. Már a kifejezés is gyönyörű, hiszen benne van, hogy az ember meghosszabbításáról beszélünk, kvázi egy protézisről, amivel sokkal több munkát fogunk tudni elvégezni, mint korábban. A targoncák nem ezen a kiállításon bizonyítottak először, a háborúban derült ki kulcsfontosságú szerepük, de csak pár évvel a békekötések után lehetett hivatalosan is beemelni őket a gazdaság vérkeringésébe.

A kiállítást követő szűk 20 évben a targoncák fejlődése elképesztő ütemet vett, mind funkcionalitás, mind a biztonságos működés, mind pedig a minél kevesebb energiafogyasztás tekintetében. Bonyolult összefüggés ez, a fejlesztések üteme azért nőtt exponenciálisan, mert a targonca hatására a gazdaság is lendületet vett. A raktározás új korszaka kezdődött és megszületett a „24 óra” elmélet, vagyis, hogy elviekben 24 óra alatt bárhova le lehet szállítani az adott árút a megnövelt munka teljesítménynek köszönhetően.

A targonca innovációja valójában a targonca visszahatása önmagára. A targoncától élénkül a gazdaság, megváltoznak a raktározási, logisztikai körülmények, melyhez aztán igazítani kell a kiváltó okot, vagyis a targoncát is. Szép példa erre, hogy Lansing Bagnall már az 1950-es években megalkotta az első man-down-os keskenyfolyosós targoncát, amely lehetővé tette a folyosó szélességének csökkentését. A targoncáknak köszönhetően ugyanis egyre több árút kellett mozgatni, ami egyúttal azt is jelentette, hogy minél több árút kell raktározni, lehetőség szerint minél optimálisabb feltételek között.

Nem véletlen, hogy az első modelleken, még nem volt emelőoszlop sem, az árút nem függőlegesen, csak vízszintesen lehetett mozgatni. A hatékonyság azonban visszaköszönt és hamarosan meg kellett oldani a függőleges mozgatás, vagyis az emelés kérdését is. Ahogy ezekkel párhuzamosan a minél kevesebb áram vagy üzemanyag fogyasztás problémáját is orvosolni kellett. A targonca mára tökéletes munkagép lett, ami, ha egy jó sofőrrel párosul, akkor tartani tudja a 24 óra elméletét vagyis, hogy közbenjárásával egy munkanap alatt bári eljuttatható bárhova.

A bejegyzés trackback címe:

https://targoncatvezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr587462120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása