Targoncát vezetek

Targoncát vezetek

Féktávolság

2015. június 23. - targonvic

 

shutterstock_162667610_kicsi.jpg

Aki gyakorló sofőr egy ideje, az biztosan fékezett már hirtelen, nagyot, mert olyan közlekedési szituációba került az autójával, hogy bele kellett taposnia a pedálba. Az autó ilyenkor hirtelen megáll, mi pedig előrebukunk, ha nincs bekötve a biztonsági öv, akkor rendesen le is fejelhetjük a szélvédőt. Nem tragédia, de azért kellemetlen érzés, így igyekszünk elkerülni ezeket a szituációkat. Nos, a targoncával ilyen nem nagyon lesz, a szélvédőt nem fogjuk lefejelni és az éles fékezések is kimaradnak az életünkből.

Ez azonban koránt sem ünneplésre ad okot, mert annak az oka, hogy a targoncafülke ablakának nem koppan neki a fejünk, az, hogy árumozgató barátunk bizony koránt sem tud olyan hirtelen megállni, mint egy személyautó. Sajnos a kisebb és nagyobb balesetek jelentős része is abból származik, hogy a frissen vizsgázott targoncavezetők megfelelő rutin hiányában, nem tudják pontosan felmérni a targonca féktávolságát. Ilyenkor van az, hogy nem a fejünk koppan, hanem a targonca. Jobb esetben egy olyan tárgynak, aminek nem kellene, rosszabb esetben pedig valamely kollégánknak.

Az anyagmozgató gépekkel kapcsolatos kutatásokat is végeztek. Ezek kimutatták, hogy mind az átlagos üzemórára eső balesetek számában, mind pedig azok súlyosságában is, gyakorlatilag az elsők közt vannak a villástargoncák. Ennek egyetlen egyszerű oka van, hogy hatalmas súlyokat mozgatnak, kialakításuk pedig nem olyan, hogy ezekkel a súlyokkal azonnal meg is tudjanak állni, egy szó mint száz, nagy a féktávolság.

A targoncavezetői tanfolyamon természetesen ez a „probléma” az oktatás része, de lényegében a fékezés a cipelt súly és a konkrét targoncának a függvénye. A rutin tehát elkerülhetetlen, ló és lovasa össze kell, hogy szokjon, hogy pakkra menjen minden, addig azonban csak óvatosan vezessünk a raktárak szűk folyosói között, vagy bárhol másutt. Egyáltalán nem probléma, ha olykor-olykor megnyomjuk a féket, akkor is, ha nincs rá szükség. Ha különböző terhekkel próbálgatjuk a gépet, akkor hamar ki fog derülni, hogy mekkora az a féktávolság, ami alatt még biztonságosan meg tudunk állni.

A bejegyzés trackback címe:

https://targoncatvezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr347566622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása